Fresh Fitness

I starten af 2014 indgik Mayday Film i et samarbejde med fitnesskæden Fresh Fitness. Fresh Fitness, som på det tidspunkt var uafhængig fra Fitness World, havde et ønske om at få en ny vinkel på deres reklamefilm:

"Vores ambition var at producere en film, som kunne differentiere Fresh Fitness fra konkurrenterne, men også historisk i fitnessmarkedet, hvor der har været en tendens til at ville motivere igennem samme perspektiv: lækre veltrænede mænd og kvinder" udtaler daværende marketingschef hos Fresh Fitness, Kirk Rønler, og fortsætter: "Men sandheden er, at det er de færreste af os der ser ud som i reklamerne. Så baseret i blandt andet indsigten om at 75% af de kvinder der læser et dameblad, har dårligere selvværd efter de har læst det, ville vi noget andet".

Baseret på disse ønsker fra Fresh Fitness, udarbejdede Mayday Film i tæt samarbejde med virksomheden dermed manusskript og ide til filmuniverset.

Fresh Fitness kampagnen 2014 fik et bragende godt resultat i den analyse af reklamer i biograferne, som analyseafdelingen på Egmont står bag.
Hele 62 procent af biografgæsterne fandt Fresh Fitness reklamen ”Sandheden er nok” god sammenlignet med den udskældte "Dejlig ræv" reklame fra 2013. Formålet var da også at skubbe virksomheden Fresh Fitness fra at blive betragtet som værende en billig løsning til at være cool og i trit med de rigtige værdier. Som Rønler også understreger,

"Vi ville tage pis på branchen generelt og derigennem bygge bro til potentielle kunder, såvel som at bekræfte eksisterende kunder i at de stadig havde valgt rigtigt. Filmen blev rigtig godt taget imod, og var blandt andet med til at øge brandliking, købsintention og den generelle opfattelse af Fresh Fitness".

På Mayday Film er vi stolte af, at have været en del af samarbejdet med Fresh Fitness, og siger tak for de mange gode oplevelser og ikke mindst det flotte resultat, der kom ud af kampagnen.

Vi har i alt lavet otte film til Fresh Fitness, og du kan se to af dem her på siden.

 

"Filmen blev rigtig godt taget imod, og var blandt andet med til at øge brandliking, købsintention og den generelle opfattelse af Fresh Fitness" - Kirk Rønler

Ønsker du en lignende film? Kontakt os idag!