Mayday News: Marts 2016

Mayday News

På optagelser med Antonio Banderas!

Vi har glædet os til at afsløre, at vi tidligere på året var i London for at skyde kampagnefilm med den spanske skuespiller, Antonio Banderas! Hovedfilmen skal bruges i forbindelse med lanceringen af en ny tøjkollektion til SELECTED HOMME, som Antonio Banderas har co-designet. En teaser til filmen offentliggøres i midten af maj, og den endelige hovedfilm forventes klar til august. Udover hovefilmen bliver der lavet en række små teasers til web og sociale medier. Glæd dig til at se resultatet!

Tre film til AIDS-Fondet

I starten af året indgik vi et samarbejde med AIDS-Fondet i forbindelse med kampagnen, Kys Hiv; en kampagne der blandt andet indeholder en række film til web og sociale medier, med det formål at afdække myterne og fordommene om HIV.

Det er indtil videre blevet til tre meget forskellige film med hver deres formål og målgruppe.

I Mayday er vi glade for vores samarbejde med AIDS-Fondet; for den postive proces, vi har været igennem, og for de sjove og rørende film vi i fællesskab har lavet. Project Manager og Fundraiser i AIDS-Fondet, Rune Nordstrøm Pedersen udtaler:

Det er rigtig fedt at arbejde sammen med mennesker, der har lyst til at omsætte éns idéer og ønsker, og som samtidig har kapaciteten og kompetencerne til at gøre det. Mayday er ikke bare købt og betalt – det er et produktionsselskab man virkelig samarbejder med, og som har lyst til at lege med, og spille bolden rundt, når vi brainstormer idéer og ønsker til film. Det er der relativt få andre selskaber, der kan eller gider”. 

Her kan du se den seneste produktion i rækken – en stop-motion film, der har til formål at oplyse målgruppen omkring de myter og fordomme, der ofte er forbundet med HIV. Indtil videre har filmen på Facebook over 165.000 views samt et reach på mere end en kvart million:

Kunde: AIDS-Fondet
Producer: Nikolaj Burgaard

Duende

Kunde: Asger Juel Larsen
Fotograf: Viktor Sloth
Klip, musik og sound design: Martin Strandgaard
Vi har fået en ny kategori på vores hjemmeside – Fashion // Duende.

Duende er spansk, og kan bedst kan oversættes med ”at have sjæl”. Oprindeligt er ordet associeret med flamencodans, og har en lang og dybere mening bag sig rent kulturhistorie-mæssigt.

Duende bliver dog også brugt i mere nutidige sammenhænge – særligt inden for kunsten hvor det bruges til at beskrive en stemning eller følelser omkring et værk, et stykke musik, en dans – eller i vores tilfælde – film!

I Mayday Film stræber vi benhårdt efter af udtrykke duende i vores produktioner. Særligt vores kollegaer, Martin og Viktor, arbejder meget med begrebet, og kobler det ofte sammen med Fashion-genren.

Et eksempel på denne kobling mellem Fashion // Duende ses i vores film til det danske fashion-brand, Junk de Luxe, som du kan se herunder. Du kan se mange flere Fashion // Duende film her

Junk de Luxe
Fotograf: Viktor Sloth
Klip, musik og sound design: Martin Strandgaard

I øvrigt…

… vandt Bestseller-kampagnen, Give-A-Day sølv ved dette års Danish Digital Awards for bedste Storytelling. Det er Kommunikationsbureauet København, som står bag kampagnen med Mayday Film som producent af filmkampagnen.
… fortsætter Svend og Preben deres spændende rejse rundt i verden med optagelser til Bunker Holding A/S. Turen er indtil videre gået til Singapore og London, og næste stop er New York og Dubai!
 … har vi for nyligt færdiggjort masser af andre spændende produktioner, blandt andet en præsentationsfilm til Royal Unibrew, som blev vist ved en konference i New York; en række stills til Nyt Syn som er skudt i Barcelona, reklamefilm til Level Shoe District skudt i LA – og mange flere!