Dukker, tyske biler og Web-TV!

Vi har haft travlt her i efteråret – ikke mindst med vores reklamefilm til BMW, som blev konceptualiseret, planlagt og skudt på bare 14 dage.

Selve optagelserne til BMW foregik over to dage, med masser af kreative og logistiske udfordringer – blandt andet at få clearet de mange landemærker rundt omkring i København, som tæller Knippelsbro, arealet omkring Aller-bygningen og Den Sorte Diamant. Derudover var der stor koordinering i at have 400 biler i spil og 71 mand på holdet både foran og bag kameraet.

Du har måske allerede set vores korte teaser på 20 sekunder, som blev brugt til lanceringen af DriveNow i København – nu er den endelige 75-sekunders version af filmen klar, og du kan se den lige her:

Udover BMW-filmene har vi lagt sidste hånd på en række andre produktioner. Det er blandt til: DanfossRealmæglerneHimmerland BoligforeningInterfloraJutlander BankFynske BankSkotlander RumThe Famous GrouseNordikLegoland Billund Resort og Rose Poultry.

Vi har lavet en hel serie af dukkefilm til Rose Poultry i samarbejde med Nørgård Mikkelsen. Opgaven bød på masser af spændende udfordringer – ikke mindst fordi der kun var én dukke til rollen som alle tre kyllinger. Det krævede derfor stor præcision og kreativitet fra holdet under optagelserne, og i høj grad også i post-produktionen. Se resultatet i denne film, hvor Rose-kyllingerne giver den gas som “chickleaders”:

Sidst men ikke mindst har vi naturligvis en række spændende produktioner planlagt til efteråret – blandt andet film til DONG Energy, Matas, Inspiration og Garant samt en film om det nye og helt unikke køretøj TRIPL for TREFOR Drive.

Tre nye priser til Jyske Bank

Jyske Bank, som allerede er indehavere af mere end 25 internationale priser inden for content marketing og digital kommunikation, er blevet tre priser rigere ved dette års Digital Communication Awards i Berlin. Det er priserne for Bedste Online Newsroom’, ‘Bedste Intranet’ og ‘Bedste Video-Channel’, som koncernen har modtaget.

7R5A64557R5A64427R5A6395

Mayday Film har været en integreret del af produktionen på Jyskebank.tv siden 2008 i et nært samarbejde med afdelingsdirektør og editor-in-chief, Lasse Høgfeldt, og har et fast team af medarbejdere tilknyttet redaktionen og den daglige drift.

Samarbejdet begyndte i 2008, da Jyske Bank tog den revolutionerende beslutning om at drive deres egen Web-TV kanal, og dermed sammenkoble traditionelt TV og nye medier og platforme. Grundideen udspringer af tesen om, at enhver virksomhed i dag bør se sig selv som en medievirksomhed, og altså indtænke alle de muligheder der er med især visuel kommunikation og nye medier.

– Og hvorfor er det så, at vi nævner vores samarbejde med Jyske Bank i dette nyhedsbrev? Det er dels fordi vi er så stolte af vores arbejde med Jyske Bank – og dels fordi JBTV-casen tjener som inspiration til alle andre moderne virksomheder. Tænk i film, tænk i platforme, tænk i indhold. Du er klar – kom i gang!

I øvrigt…

klaver

… har vores hjemmeside www.maydayfilm.dk vundet prisen for Årets danske WordPress site 2015 ved dette års WordCamp Awards. Tillykke til Peytz & Co for deres flotte arbejde!

scene

… fik vores søsterselskab STV Production i september i alt 11 dage til at sammensætte og koordinere DR og TV2’s store indsamlingsshow ‘Hjælp Nu’ til Syriens flygtninge. Til showet blev der indsamlet 86 millioner kroner!

_G6Z9836-2

… har voret kollegaer, Nikolaj og Olav, produceret film til Dansk Folkehjælp, og det er der kommet nogle fine billeder ud af! #GørNoget