International BMW-film skydes i Danmark

I denne uge lanceres biltjenesten DriveNow i Danmark, hvilket giver københavnerne mulighed for helt spontant at leje en BMW i3 el-bil med deres rejsekort eller DriveNow App. Mayday Film står bag den internationale filmkampagne.

400 el-biler er landet i København, og i denne uge bliver konceptet DriveNow skudt i gang med Arriva som franchisepartner, og giver dermed københavnerne en ny og mere bæredygtig mulighed for at komme rundt i deres by ved hjælp af rejsekort. Reklamefilmen blev optaget i weekenden, og allerede nu ligger denne 20-sekunders teaser klar:

 

 

Det er BMW i Tyskland, der er kunden og den endelige film skal bruges til lancering af samme koncept i andre europæiske byer, og vil blive vist i hele verden. Der er allerede nu over en halv million brugere af DriveNow fordelt over flere lande.

Det er Mayday Film, der sammen med BMW’s tyske reklamebureau Dorten, har udviklet den kreative ide til reklamefilmen. Mayday Film med afdelinger i København, Odense og Aalborg blev udvalgt foran to andre produktionsselskaber i konkurrencen om at producere film til BMW. Mayday Films direktør, Tue Kempf, udtaler om opgaven:

-”At arbejde sammen med en international og professionel virksomhed som BMW er en utrolig spændende udfordring for vores hus – og vi føler samtidigt, at det i den grad er en blåstempling af vores produktionskompetencer”, siger Tue Kempf der tiltrådte som direktør for Mayday Film tilbage i maj som et led i en større udvidelse af selskabets kompetencer og fremtidige strategi.

En af filmens producere Chris Blæsbjerg er en af dem, der på kort tid skulle få mange ender til at gå op i forbindelse med weekendens optagelser: ”Da vi fik grønt lys fra kunden om at lave filmen havde vi i alt 14 dage til at få clearet de mange landemærker rundt omkring i København, som bl.a. tæller Knippelsbro og Den Sorte Diamant. Med 400 biler i spil og 71 mand på holdet både foran og bag kameraet har det været en fantastisk spændende, logistisk og kreativ udfordring”, udtaler han.

Den lange version af reklamefilmen vil blive brugt til at promovere BMW i og DriveNow-brands over hele verden. Reklamefilmen er produceret af Chris Blæsbjerg og Anders Skotlander, og instrueret af Christian Bagger. Filmen forventes færdig i midten af oktober.