Mayday Film nyhedsbrev, 18. august 2015

– Spændende efterår for Mayday!

sidste nummer af Mayday News pointerede jeg, hvor stor en rolle video spiller i forhold til webtrafik og sociale medier. Det er en udvikling, vi kan mærke her på Mayday Film, og der venter os derfor et travlt men spændende efterår med masser af projekter og produktioner i kalenderen.

Vi er netop ved at lægge sidste hånd på film til Legoland Billund Resort, Nilfisk, Danfoss, Musikkens Hus, AS3, Dong, MentorDanmark, Jyske Boligkøb m.fl. og de næste uger går vi blandt andet i gang med film til Syddansk Erhvervsskole, Dinitrol, Nordisk Yoga, Danhostel, Jutlander Bank – i samarbejde med Combine –  samt en håndfuld gode produktioner til regionalt TV.

En af vores nyeste færdige produktioner er denne film til Musikkens Hus, som vi har idéudviklet og produceret, og som i øjeblikket kører i biografen i Aalborg:

FLERE af vores kommende produktioner inkluderer et social media-perspektiv, hvor vi hjælper vores kunder med at få deres film set af de rigtige målgrupper på baggrund af strategisk markedsføring på særligt Facebook. En af de virksomheder vi har denne type samarbejde med, er Egeskov Slot.

Nyt om Egeskov

Mayday Film har siden foråret 2015 hjulpet Egeskov Slot med film og marketing-kampagner. Vi har produceret i alt 28 film til social media, som hver især har været målrettet et særligt publikum. Det er for eksempel familier med børn eller folk der interesserer sig for planter, blomster og havearbejde.

Kampagnen har haft en positiv effekt på Egeskovs sociale medier, og har blandt andet resulteret i:

Antallet af fans på Egeskovs Facebookside er steget med 67%

  • – Over 2,9 mio videovisninger
  • – Stor aktivitet (delinger, likes og kommentarer) og mere brugergenereret indhold via blandt andet #MitEgeskov
  • – Opslag set af 609.000 unikke personer
  • – En stigning i besøgstallene: Denne juli måned var bedre for Egeskov end i 2014

Direktør/CEO på Egeskov, Henrik Neelmeyer, udtaler følgende om kampagnen og om samarbejdet med Mayday Film:

“Egeskov har med dette års kampagne valgt at øge fokus på markedsføring via sociale medier. Vi har erkendt at rigtig mange af vores gæster befinder sig på disse medier, særligt i ferieperioderne, hvor vi skal have vore publikum i tale. Vi har en attraktion, som er fyldt med unikke photo opportunities, hvilket gør det oplagt at motivere vores gæster til at dele deres oplevelser på f.eks. Instagram, Facebook eller Twitter med #MitEgeskov”. 

Og han fortsætter:

“Mayday har med deres set up sikret os dag til dag optimering af kampagnen, de bedste valg af målgrupper og god rapportering”.
I denne film kan du se et eksempel på en af de film vi har lavet til Egeskov. Filmen er målrettet familier med børn, og har i øjeblikket et reach på 162.738 samt 58.000 video-visninger på Facebook.

VI vil så gerne have, at vores kunders film bliver set, og det bliver netop muligt ved hjælp af sociale medier, hvor du helt konkret kan fremvise resultater baseret på den enkelte kampagne.

Tak fordi at du læste med – Vi ses i næste måned!

I øvrigt….

DJI-Inspire-1-Drone-1

… har vi købt en Inspire One drone, så vi i fremtiden kan tilbyde fantastiske droneoptagelser til dig!

4962f5e0-f562-4783-8ccd-56acbd92f7e6

…er det muligt for en mand at stå for en hel live-produktion! Vores medarbejder Nicklas var til Champions League i Gibraltar og på Cypern, hvor han selv stod for produktionen af livestream af kampene til Jyskebank.tv. Transmissionen af kampene resulterede i seerrekord på hjemmesiden.

F03P3784

…. stillede Mayday talstærkt op og hjalp til med produktion og opsætning, da vores søsterselskab STV Production stod for produktionen af Tinderbox 2015. Festivalen var en god succes med godt samarbejde og en meget glad kunde.