Mayday Film og 23 i strategisk samarbejde

Mayday Film og 23 er gået sammen for at løfte markedet for web-tv, live streaming og video i kommunikationen og marketing.

Mayday Film 23   mayday film 23

Med samarbejdet er det nu muligt for de to virksomheder sammen at opgradere en række kunder til at få mere værdi af deres videoindhold, gå live med deres kommunikation – og få et skarpere indholdskoncept. Det strategiske samarbejde er tæt, og vil udvikle sig over de næste par år.

For Mayday Film er samarbejdet en fortsættelse af den udvikling, som selskabet har været igennem siden starten af foråret. I april kom nyheden om, at selskabet oprustede med fem nye medarbejdere samt nyheden om ansættelsen af den nye direktør, Tue Kempf. Udviklingen skal ses som et led i Mayday Films satsning på content marketing og online løsninger; den såkaldte 360° service, og aftalen med 23 er derfor et spændende næste skridt i den retning.

23 har base i København, og er en platform til at bygge web-tv og marketing sammen – herunder at kunne gå live med video indhold. 23 har, ligesom Mayday Film, været igennem en spændende udvikling med stor vækst i både medarbejdere og nye kunder. Senest har de lanceret en banebrydende platform for live-streaming, som inkluderer en række marketing-redskaber.

Mayday Film og 23 arbejder begge i et marked, hvor den dominerende dagsorden er, at video ikke kun er video, men hele oplevelsen før, under og efter man ser indholdet.

Med dette partnerskab er begge virksomheder i en unik position i forhold til hvad markedet efterspørger. Mayday Film har oplevet, at opgaverne flytter sig fra stort anlagte reklamefilm til langt flere små produktioner men med endnu mere målrettet indhold, fokus på ROI og konvertering, og med 23 Videos muligheder for både at øge effekt og konvertering af videoindhold, er samarbejdet det perfekte match.

Konkret betyder det, at Mayday Film anbefaler 23 Video som platform til deres web-tv kunder, og at de to virksomheder har en fælles tilgang til kunder, hvor de sammen rådgiver
nye og eksisterende kunder. For at starte samarbejdet laver Mayday Film og 23 en række seminarer og workshops, hvor den fælles viden om produktion, koncepter, web og konverteing, kommer i spil til gavn for kunder og andre interesserede.

COO i Mayday Film, Tue Kempf, udtaler,

”Med vores samarbejde med 23 har vi fremtidssikret vores kunder. 23 Video har en platform og et product roadmap, som vores kunder i den grad efterspørger. Det fokus som 23 video har på målbarhed, konvertering og ROI passer perfekt til vores værdikæde og med denne kobling til vores stærke produktions- og konceptudviklingskompetencer, føler vi at vi står meget stærkt rustet til fremtiden”.

Katrine Thielke, Head of Markets hos 23, supplerer:

”Vi er glade for samarbejdet med Mayday. Helt konkret vil vi sammen møde en håndfuld kunder, som vi mener, vi sammen kan løfte i forhold til at få større effekt på deres video indhold. Mayday har en lang tradition for at levere fantastiske produktioner, så vi ser frem til at rykke markedet sammen. Vi er fælles om at tro på det visuelle paradigme, og fælles om at være ambitiøse på kundernes vegne”.

Læs mere om 23