Mayday Film Nyhedsbrev, 26. juni 2015

11053120_10153878454254606_4351259945023728245_n
Dejligt at møde dig her i din indbakke! Jeg hedder Stine, og udover at være rigtig glad for film ligesom resten af mine kollegaer, er jeg Mayday Film’s PR- og Kommunikationsmedarbejder, og det er mig, der har fået lov at skrive til dig.

Der er jo nogle forskellige uskrevne regler omkring nyhedsbreve – blandt en hel del omkring længden af det. Da dette er vores allerførste nyhedsbrev, har jeg altså lige en ekstra ting eller to på hjerte, så bær over med mig – jeg skal nok komme til sagens kerne. Og jeg starter nu!

Tør du miste 80% af dine kunder frem mod 2018?

Nej? Det tænkte jeg nok. Men hvordan undgår du så, at det kommer så vidt?

Svaret er video. Ifølge Cisco vil 80% af webtrafikken i 2018 være video. Så har du ingen strategi for video, vil du miste 80% af nettets marketingpotentiale, da videobaseret indhold simpelthen er det mest effektive. Derfor vil Mayday Film fremover udgive et nyhedsbrev, hvor vores dygtige og skarpe kollegaer deler ud af deres viden, og giver dig tips og tricks til, hvordan du kan skabe værdi med videobaseret indhold.

Du er nok allerede blevet introduceret til nogle af disse inputs, hvis du var med på et af vores tre seminarer her i starten af juni, men under alle omstændigheder er følgende tal rigtig gode at have in mente!

Vidste du for eksempel at:

  1. Facebook og YouTube hver har over 1 milliard videovisninger dagligt
  2. I 90% af alle købsbeslutninger spiller video en rolle et eller andet sted i processe
  3. Video-promotion er over 6 gange så effektivt som print og online

Det er et ret godt udgangspunkt for et produktionsselskab som os, som lever af at lave film. For hvis dine film skal have effekt og skabe værdi for dine kunder, så skal de også ramme præcist på de budskaber, som du ønsker at visualisere med dit produkt.

Og det er det vi kan – både inhouse eller med et bureau ved vores side. Vi laver film, som skaber værdi for dig, og som du kan bruge i din marketing.

I vores Showreel kan du se eksempler på, hvad vi har lavet, og hvordan vi kan fortælle dine historier i levende billeder: Se Showreel

Busy, busy busy

Der skal en rimelig stor mængde film til at lave sådan et Showreel, og det er fordi vi hele tiden er i gang med nye projekter og produktioner.

Selvom vi nærmer os sommerferien, er der stadig fuld gang i biksen og heftig aktivitet i vores afdelinger i Aalborg, Odense og København.

Chris har færdiggjort film til NETS og Legoland Billund Resort, Svend har lavet film til Dong, Lars har lavet film til Danfoss, og Jeppe og Olav har netop været på optagelser i Sommerland Sjælland. Derudover har Kristian været i Norge og lave film til AS3 – og så har vi netop skudt film for Musikkens Hus i Aalborg med Svend som instruktør.

Vi leder altid efter nye, spændende projekter, så kontakt os endelig, hvis du er interesseret i en uforpligtende samtale, hvor du kan høre mere om, hvad vi kan gøre for dig!

norge Optagelser musikkens hus IMG_1802 IMG_9613