Mayday Film opruster

Filmselskabet Mayday Film, med adresser i Aalborg, Odense og København udvider med ikke mindre end 5 nye medarbejdere pr. 1. april 2015. Således rummer selskabet nu 35 dygtige film- og kommunikationsfolk.

Baggrunden for oprustningen er ifølge adm. dir. René Szczyrbak, ønsket om rykke fokus mod content marketing med film som omdrejningspunkt. ”Vi mærker at online for alvor fylder noget hos vores kunder, derfor skruer vi op med et stærkt cross media hold bestående af producer Anders Skotlander og specialist i digital forretningsudvikling, Maximillian Frimmer.”

Samtidigt opretter Mayday Film 3 nye stillinger:
PR- og kommunikation varetages nu af Stine Sandvej, som får til opgave at styrke selskabets kommunikation med omverden. Stine er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra SDU.
Web-TV, som i dag primært forbindes med Mayday’s store samarbejde med Jyske Bank, bliver nu et klart fokusområde, og derfor vil rådgivning og udvikling af nye projekter blive varetaget af udviklingskonsulent, Marie Lynge Madsen, som ligeledes er cand. mag. i Medievidenskab – dog fra Aarhus Universitet.

Endelig styrkes Mayday’s filmproduktion med producer og instruktør, Svend Ploug Johansen, som kommer fra en tilsvarende stilling på Monday Creative. Svend vil sammen med de øvrige producere indgå i samarbejdet med Mayday’s nuværende kunder, foruden de kunder som Svend bringer med fra Monday.

René Szczyrbak fortsætter: “Vi er i gang med en vigtig tilpasning til et marked, som ændrer sig hele tiden. I dag kommer godt en tredjedel af vores omsætning fra professionelle reklame- og kommunikationsbureauer, som kan levere den store pakke. Alle vores øvrige kunder forventer, at vi kan hjælpe dem med aktivering og kanalvalg til deres film. Den udfordring har vi valgt at tage på os – det handler om at give vores kunder en fuld værdikæde, når de investerer i en filmkampagne”.

Og René fortsætter: ”Derfor ser vi det som helt nødvendigt, at vi udvikler vores ståsted med 25 års filmhåndværk i baggagen, og bringer film ind i den digitale distribution. Vi hylder tanken om, at moderne virksomheder i dag skal se sig selv som en medievirksomhed, og her er specielt video et afgørende element. Med præcist content kan du skrue op for relevansen overfor modtageren – dét er nøglen til succes. Så vejen frem hedder præcise valg fra idé til eksekvering og kanalvalg”.